Zájem o letní dovolenou na Slovensku roste, letos plánuje v rámci volna pobyt třetina oslovených obyvatel.
Více než polovina z nich upřednostňuje odpočinek doma na Slovensku před zahraničím, nejen při kratších pobytech do čtyř dnů, ale také při dovolených nad pět dní.
V tomto případě převládá trávení volného času ve vlastní zemi před tradičními pobyty u moře v Chorvatsku, Řecku či Itálii.
Dobrá zpráva pro domácí cestovní ruch
Podle národní organizace na podporu cestovního ruchu Slovakia Travel to vyplývá z průzkumů mediálních agentur i jejího interního průzkumu. Zástupci agentury o tom informovali ve čtvrtek na setkání s médii.
„Pokud Slováci zvolí Slovensko jako destinaci číslo jedna, je to pro nás dobrá zpráva. Dává to smysl naší komunikaci, neboť opět budeme podporovat i toto léto domácí turistickou sezónu,“ řekl k vyhlídkám na blížící se léto generální ředitel Slovakia Travel Václav Mika.
Ekonomické i bezpečnostní důvody
Vedle udržení loajality Slováků k vlastní zemi při rozhodování o dovolené označil za další i ekonomické a bezpečnostní důvody.
\“Dovolená na Slovensku je pro Slováky cenově dostupná, a to je velmi důležitý parametr i pro budoucnost,\“ uvedl.
Slováci při domácím odpočinku preferují trávení volného času na horách a turistiku, to vyhledávají hlavně muži. Lázně a aquaparky upřednostňují zejména ženy, třetí v pořadí zájmu je pobyt na chatě nebo doma.
Vrcholí kampaň na podporu domácích lokalit
Domácí cestovní ruch se po náročných dvou letech pandemie podle šéfa Slovakia Travel potřebuje posbírat. A to bude možné jen tehdy, pokud na různá místa po celé zemi zavítá co nejvíce návštěvníků a zároveň využijí ubytovací, stravovací a jiné služby.
\“Na Slovensku je vše blízko a přitom zde najdete ty nejrůznější zážitky,\“ podotkl Mika. Pandemie podle něj změnila mnoho parametrů v cestovním ruchu, Slováci znovu objevují to, co znali.
Slovakia Travel aktuálně finalizuje přípravu letní kampaně se sloganem „Tak blízko k zážitkům, tak blízko k vám“.
Zaměřena je na budování značky Slovenska jako dovolenkové destinace doma i v zahraničí.
„Po těžkých dvou letech a dlouholeté absenci propagace naší země chceme vrátit Slovensko na cestovatelskou mapu Evropy, jakož i do rozhodovacího koše při výběru dovolenkové destinace. Naším cílem je zvýšit příjezdový cestovní ruch,“ dodal Mika.
Slovakia Travel odstartuje letní kampaň začátkem června na Slovensku, v Česku, Polsku a Německu, poté v Maďarsku a formou digitální kampaně i ve Skandinávii a v pobaltských zemích.